AutoFirma

AutoFirma é unha ferramenta de escritorio con interface gráfica que permite a execución de operacións de sinatura de ficheiros locais en contornas de escritorio (Windows, Linux e Mac OS X). Ofrece a posibilidade de realizar firmas de en calquera tipo de documento de forma sinxela.

Descargar a última versión dispoñible de AutoFirma

Descargar a última versión do manual de instalación de AutoFirmaOpen this document with ReadSpeaker docReader

Preguntas frecuentes de AutoFirma

Para que serve AutoFirma?

AutoFirma é unha aplicación de escritorio (Windows, Linux e Mac VOS), desenvolvida polo Ministerio para a Transformación Dixital, que permite asinar electronicamente documentos e trámites web dúas procedementos administrativos electrónicos dá sede, entre outras operacións. Para iso, AutoFirma fai uso de calquera dous certificados electrónicos instalados non almacén de claves do sistema operativo ou na navegador web do equipo en caso de realizarse a operación desde un trámite web. Tamén permite ou uso de dispositivos externos como ou DNI-e ou cartóns intelixentes, entre outros.

Que necesito para poder asinar con AutoFirma non meu equipo?

Antes de iniciar ou trámite web ou realizar ou sinatura do documento, requírese dispor dun certificado electrónico que estea vixente (é dicir, que non estea nin caducado nin revogado) e que a aplicación AutoFirma estea instalada non equipo non que se realizarán as operacións de firma.

Que sistemas operativos soporta AutoFirma?
  • Windows
    • Soportado directamente desde nas versións 7, 8, 8.1, 10 y 11
    • En 32 e en 64 bits
  • Linux

    Distribucións: Ubuntu, Fedora e OpenSuse

  • Mac OS

    Soportado directamente en Ventura, Monterey e Big Sur

É importante descargar a versión de Autofirma correspondente ao sistema operativo do equipo onde se vaia a instalar.

En caso de dispor dun sistema operativo Windows, como podo saber se a súa arquitectura é de 32 ou de 64 bits?
Pode comprobar a arquitectura do seu equipo, con sistema operativo Windows, pulsando a “Icona de inicio Windows ➔ Configuración ➔Sistema ➔ Acerca de ➔ Tipo de sistema” (a ruta exacta podería variar en función da versión do sistema operativo Windows que teña instalada).

 

Tamén, pode facelo desde o buscador de Windows. Para iso, escriba: “Acerca do teu PC” e comprobe a información do campo “Tipo de sistema”.

Acerca de

Como instalar Autofirma no meu Google ChromeOS?

Autofirma unicamente pódese descargar para os sistemas operativos indicados na entrada "¿Que sistemas operativos soporta AutoFirma?". Se o seu sistema operativo non é un deles, Autofirma non se pode instalar.

Con que navegadores web é compatible AutoFirma?
  • Windows:
    • Google Chrome 46 ou superior
    • Mozilla Firefox 41.0.2 ou superior
    • Microsoft Edge 60 ou superior (Edge Chomium)
    • Microsoft Internet Explorer 8 ou superior
    • Microsoft Edge Legacy v20 ou superior (EdgeHTML)
  • Linux:

    Mozilla Firefox 41.0.1 ou superior

  • Mac OS:
    • Apple Safari 12.0 ou superior
    • Google Chrome 46 ou superior
    • Mozilla Firefox 65 ou superior

ADVERTENCIA. O funcionamento de AutoFirma en versións da internet Explorer anteriores á 11 (ou Internet Explorer 11 en modo de compatibilidade cunha versión anterior) está supeditado a que o administrador da aplicación web cumprise certos requisitos durante o despregamento. Por iso, para asegurar o correcto funcionamento das operacións de firma, recoméndase o uso de calquera outro dos navegadores soportados.

En contornas Mac VOS e Windows non é necesario ter instalado unha contorna de execución de Xava. En Linux, necesítase unha contorna de execución de Xava 11 de Oracle ou OpenJDK 11 (marcado como dependencia no instalador integrado de AutoFirma).

Pódese engadir Autofirma como unha extensión de Google Chrome?

Non é posible anexar Autofirma como extensión do seu navegador, ao ser unha aplicación de escritorio.

Como saber se teño instalada no meu equipo a aplicación AutoFirma?

Para verificar se o seu equipo dispón da aplicación AutoFirma ha de revisar se esta figura na listaxe de aplicacións instaladas e características, no panel de inicio. Tamén pode executar, desde a liña de comandos, “Autofirma.exe”, ou escribir no buscador de Windows “autofirma”. Por defecto, tras a instalación de AutoFirma, créase unha icona no escritorio que é un círculo vermello cunha “e” no medio.

Onde podo descargar AutoFirma?

Pode consultar a ligazón referenciada ao comezo desta páxina para realizar a súa descarga.

Lembre que só se garante un correcto funcionamento para as descargas de Autofirma realizadas desde a devandito ligazón. Hai versións dispoñibles para diferentes sistemas operativos (Windows, Linux, Mac VOS). Unha vez descargado, execute o arquivo de instalación e siga os pasos indicados no manual de instalación de Autofirma, referenciado tamén ao comezo desta páxina.

Que pasos hei de seguir para instalar/desinstalar Autofirma?

En función do sistema operativo e navegador web que dispoña, consulte o manual referenciado ao comezo desta páxina no que se describen os pasos para seguir, tanto para instalar como desinstalar AutoFirma. Necesitará dispoñer de permisos de administrador no equipo e deberá pechar todos os navegadores. No caso de instalación, recoméndase activar a actualización automática.

Por que cando instalo Autofirma no meu equipo MAC indícame que é software malicioso?

Esta mensaxe pode aparecer cando unha aplicación non se descarga directamente desde o Mac App Store. Para evitalo, pulse a tecla “Control”, faga click na aplicación “Autofirma” e pulse “Abrir”. Cando volva aparecer a mensaxe de erro poderá facer click en “Abrir” e omitir o bloqueo. Para autorizar a devandita acción é posible que se lle soliciten as credenciais de administrador (contrasinal do equipo). En seguintes instalacións de Autofirma, ao gardar as preferencias, permitiralle instalala sen problemas.

Como podo volver instalar Autofirma?

Para reinstalar a aplicación, requírense permisos de administrador. Abra AutoFirma e seleccione a opción do menú “Ferramentas  Restaurar instalación”. Do mesmo xeito que no proceso de instalación, deberá ter pechados todos os navegadores. Unha vez finalizada a reinstalación, recoméndase reiniciar o equipo.Recoméndase restaurar a instalación de AutoFirma para corrixir problemas que afecten á comunicación entre a navegadores web e a aplicación. Os casos máis comúns son: instalouse un novo navegador web despois da instalación de AutoFirma, creáronse máis usuarios no equipo ou máis perfís de usuario para un navegador, restableceuse o perfil dun usuario etc.

Como podo saber que versión de Autofirma teño instalada?

Para verificar se dispón da última versión, abra AutoFirma e seleccione a opción “Axuda ➔ Acerca de AutoFirma”, situada na esquina superior dereita do menú.

Que pasos hei de seguir para instalar/desinstalar Autofirma?

En función do seu sistema operativo, pode consultar a última versión dispoñible da aplicación AutoFirma na seguinte ligazón:Portal Asina - Descargas (firmaelectronica.gob.es)

Como proceder cando Autofirma indica que hai unha nova versión dispoñible?
Se ao iniciar Autofirma aparécelle a seguinte mensaxe:

Ventana de actualización 

Ao darlle a “Si”, redirixiráselle á páxina de instalación de Autofirma, desde a que poderá descargar a versión máis actualizada, segundo o seu sistema operativo. En caso ser Windows, quizá poida resultarlle de utilidade a seguinte entrada: En caso de dispoñer dun sistema operativo Windows, como podo saber se a súa arquitectura é de 32 ou de 64 bits?

Lembre que, antes de instalar unha nova versión, é necesario desinstalar a anterior, para o que pode resultarlle de utilidade a seguinte entrada: Que pasos hei de seguir para instalar/desinstalar Autofirma?

Como podo actualizar AutoFirma?

En función do seu sistema operativo, pode descargar a última versión dispoñible de AutoFirma nesta ligazón: Portal Asina - Descargas (firmaelectronica.gob.es). Necesitará dispoñer de permisos de administrador no equipo e deberá pechar todos os navegadores. Durante a instalación, é aconsellable activar a actualización automática de AutoFirma.

Como podo activar a actualización automática de AutoFirma?

Para activar a actualización automática, abra AutoFirma e active, no menú “Ferramentas  Preferencias”, na pestana “Xeral”, a opción “Buscar actualizacións ao comezo”. Desta maneira, ao iniciar a aplicación AutoFirma, buscarase de forma automática se hai actualizacións dispoñibles garantíndose, deste xeito, que sempre terá instalada no seu equipo a versión máis recente.

Como asinar documentos electrónicos con AutoFirma?

En caso que requira asinar electronicamente un documento ou ficheiro que teña no seu equipo, pode facer uso da aplicación AutoFirma. Para iso, abra AutoFirma e seleccionar o/os arquivos para asinar. Dita selección pode realizarse de dúas maneiras. A primeira, pulsando no botón “Seleccionar ficheiros a asinar”, que abrirá unha xanela desde a que poderá seleccionar un ou varios documentos para asinar. A segunda, consiste en arrastrar directamente os arquivos para asinar á área gris escura, na que figura o texto “Pulse o botón ou arrastre ficheiros ou directorios a esta área”. Os arquivos para asinar poden ter calquera extensión.

 

Pode pulsar a opción “Ver Ficheiro” para previsualizar o documento para asinar e así verificar que é o ficheiro que quere asinar.

Unha vez seleccionados, pulse o botón “Asinar”, situado na parte inferior da pantalla, que abrirá unha xanela desde a que seleccionar o certificado dixital co que desexa realizar a firma. Asegúrese que o certificado escollido non está caducado nin revogado xa que, nos devanditos supostos rexeitarase a firma electrónica. En caso de ter instalado o certificado nun almacén distinto ao do sistema operativo, pode cambiar de almacén desde a pantalla de selección de certificados mediante algunha das opcións posibles (almacén de claves de Mozilla Firefox, almacén de claves en ficheiro ou DNI electrónico).

Tras pulsar o botón “Aceptar”, AutoFirma xerará unha firma para cada un dos documentos seleccionados, nos formatos establecidos na opción do menú “Ferramentas ➔ Preferencias”.

Para a realización da maioría de trámites web deste Ministerio, requírese que o formato de firma sexa XADES (excluíndo facturas electrónicas). Nesta páxina dispón das instrucións necesarias para configurar AutoFirma de maneira que o formato de firma, por defecto, sexa sempre XADES, con independencia do formato que teña o documento para asinar (PDF, XML, ODF etc.)/ etc.).

Podo asinar con Autofirma documentos en formatos non PDF?

Si, Autofirma permite asinar documentos en calquera formato, non só PDF.

É necesario instalar AutoFirma cada vez que necesite utilizala?

Unha vez instalada, a aplicación AutoFirma permanecerá instalada no seu equipo ata que decida desinstalarla, salvo que teña problemas coa aplicación, nese caso poderá reinstalarla e probar de novo.

Por que non me mostra o meu certificado, ao tentar realizar unha operación de firma?

Os certificados que AutoFirma mostra por defecto son todos aqueles que existan no almacén de certificados do sistema operativo do equipo que estea a utilizar, sempre que estes sexan válidos (é dicir, que non estean nin caducados nin revogados). Os navegadores Microsoft Edge e Internet Explorer e Google Chrome utilizan o almacén de certificados do sistema operativo. No caso de Mozilla Firefox dispón o seu propio almacén de certificados, que é independente do almacén do sistema operativo. No caso de usar este navegador, recoméndase activar a confianza de Firefox no almacén do sistema (só para sistemas Windows e Mac VOS). Isto pódese establecer durante a instalación de AutoFirma en Windows ou mediante a opción “Ferramentas  Restaurar a instalación” en Windows ou Mac VOS.

Nos equipos con sistema operativo Mac VOS, asegúrese que a configuración tanto do seu certificado electrónico como a do certificado de “AutofirmaRoot” móstrense coa opción “confiar sempre” (círculo azul cun máis). En caso de non ser así, pulse sobre o certificado co botón dereito, seleccione “Obter información  Confiar” e active todas as opcións dispoñibles a “confiar sempre”

se utiliza unha tarxeta intelixente, revise o punto 8.9 de manual de instalación de AutoFirma

Onde podo consultar se o meu certificado é válido?

Pode consultar a validez do seu certificado en Valide, na seguinte ligazón: VALIDe (redsara.es)

Como podo consultar os certificados que teño instalados no almacén de certificados da navegador web?

En función do navegador que utilice, acceda ao seguinte roteiro:

  • Microsoft Edge: seleccione no menú “Configuración ➔ Privacidade, procura e servizos ➔ Seguridade ➔ Administrar certificados ➔ pestana Persoal”
  • Mozilla Firefox: seleccione no menú “Axustes ➔ Privacidade e seguridade ➔ Certificados ➔ Ver Certificados ➔ pestana Os seus certificados”
  • Google Chrome: seleccione no menú “Configuración ➔ Privacidade e Seguridade ➔ Seguridade ➔ Xestionar certificados ➔ Pestana Persoal”
  • Apple Safari, seleccione no menú “Utilidades ➔ Acceso a llaveros ➔ Llaveros ➔ Os meus certificados”
Como podo facer unha copia ou exportar un certificado?

Localice e seleccione o certificado que quere copiar ou exportar (pode consultar a sección “Como podo consultar os certificados que teño instalados no almacén de certificados da navegador web?”) e pulse no botón “Exportar”

Certificados 

Abrirase un asistente de exportación, no que deberá seleccionar a opción “Exportar a clave privada”. En caso que dita opción non se mostre como seleccionable, non poderá realizar a copia do seu certificado.

Asistente 

Na apartado “Seguridade”, seleccione a opción “contrasinal”, onde deberá definir e confirmar o contrasinal que queira darlle. Teña en conta que este contrasinal non poderá recuperarse de ningún xeito.

Seguridad 

Posteriormente, deberá darlle un nome, elixir onde desexa gardar a copia do certificado e pulsar “Finalizar”.

Como podo configurar o formato de firma?

Desde a opción do menú "Ferramentas ➔ pestana Xeral ➔ Preferencias" pode configurar as firmas xeradas para cada tipo de formato de firma (PADES, XADES ou CADES) utilizado por AutoFirma. Por defecto, para a maioría de trámites deste Ministerio, o formato para configurar é XADES (excluíndo “Facturas electrónicas”).

Como podo configurar o formato de firma a XADES (ficheiro xsig)?

Desde a opción do menú "Ferramentas ➔ pestana Xeral ➔ Preferencias", seleccione “Configurar formatos” para cambiar os formatos de calquera tipo de documento (salvo Facturas electrónicas, que ha de manter o formato FacturaE) e pulse o botón “Aceptar”.

Podo utilizar AutoFirma noutro equipo distinto do habitual?

Para poder utilizar AutoFirma é necesario que o equipo teña instalada a aplicación e un certificado electrónico. En caso que queira utilizar o mesmo certificado noutro equipo terá que instalalo no novo equipo.

Para poder utilizar AutoFirma é necesario que o equipo teña instalada a aplicación e un certificado electrónico. En caso que queira utilizar o mesmo certificado noutro equipo terá que instalalo no novo equipo.
Para poder utilizar AutoFirma é necesario que o equipo teña instalada a aplicación e un certificado electrónico. En caso que queira utilizar o mesmo certificado noutro equipo terá que instalalo no novo equipo.
Que podo facer se non lembro o contrasinal do certificado?
Se esqueceu o contrasinal do seu certificado, e non ten maneira de recuperala, recoméndase poñerse en contacto coa entidade que lle emitiu devandito certificado.