Procedimientos y servicios electrónicos

A través de Procediments i Servicis electrònics es facilita l'accés a tots els servicis d'Administració electrònica que el Ministeri posa a la disposició de ciutadans i empreses, en compliment a l'establit en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Permetent interactuar de forma telemàtica amb el Ministeri d'Indústria i Turisme, tant per a la presentació de sol·licituds, reclamacions i altres procediments com per a la consulta de l'estat de tramitació i la recepció de comunicacions i notificacions.

Esta Seu Electrònica utilitza per als seus procediments el sistema de firma electrònica @firma.

Igualment, es disposa d'una passarel·la de pagaments que permet als usuaris realitzar el pagament telemàtic amb firma electrònica en aquells procediments que així ho requerisquen.

El Ministeri disposa, al seu torn, d'un registre electrònic per a garantir fefaentment totes les transaccions realitzades a través dels procediments i servicis electrònics. En ell s'anoten totes les operacions realitzades d'entrada i d'eixida. En cada operació es registra la data i l'hora oficial espanyola.

Addicionalment, també està disponible una plataforma de firma electrònica mitjançant la qual l'usuari pot consultar la validesa dels seus certificats electrònics i efectuar operacions de forma electrònica de qualsevol fitxer en format XAdES (XML Advanced Electronic Signatures)”. Es recomana accedir a la informació que trobarà sobre Firma electrònica en esta Seu.