detalle-procedimientos

TORNAR
Descripció
És un dret fonamental (art. 29 CE) que consistix en la facultat d'individus i col·lectius de dirigir-se als poders públics per a traslladar-los fets o situacions i per a reclamar la seua intervenció. En paraules de l'Exposició de Motius de la Llei Orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del Dret de Petició (LODP), cal entendre-ho “com a llit d'expressió en defensa dels interessos legítims i com a participació ciutadana en les tasques públiques”. El Tribunal Constitucional ha precisat que la petició “no és una reclamació en la via administrativa, ni una demanda o un recurs davant el judicial, com tampoc una denúncia, en l'acceptació de la paraula oferida per la Llei d'Enjudiciament Criminal o les reguladores de la potestat sancionadora de l'Administració en els seus diversos sectors” (STC 242/1993, de 14 de juliol, FJ 1).
Manera d'Accés
Certificat digital Cl@ve
Centre Directiu
Sotssecretaria d'Indústria i Turisme - E05034701
Direccion General
Secretaria General Tècnica
Unitat de Gestió
S.G. de Recursos, Reclamacions i Relacions amb l'Administració de Justícia
Tema
Recursos i Reclamacions

Presentació de sol·licituds

Termini del procediment
Continu, des de el 2/10/2015En termini

Normativa

Article 29 de la Constitució Espanyola (BOE 29/12/1978)

Llei Orgànica 4/2001, de 12 de novembre (BOE 13/11/2001),

reguladora del Dret de Petició.

Llei 39/2015, d'1 d'octubre (BOE 02/10/2015),

del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques

Accés al procediment

Certificat digital

Presentació de Reclamacions

Accés al procediment amb Certificat Digital

Actuacions en Reclamacions ja existents

Esmena de defectes formals

Sol·licitud de canvi de representant o dades referides a l'efecte de notificació

Presentació d'al·legacions

Consulta d'expedients

Cl@ve

Presentació de reclamacions

Accés al procediment amb Cl@ve

Actuacions en reclamacions ja existents

Esmena de defectes formals

Sol·licitud de canvi de representant o dades referides a l'efecte de notificació

Presentació d'al·legacions

Consulta d'expedients

Informació addicional

Informació sobre el tràmit [PDF] [108 KB]

Formulari d'informació

Fitxa Dret de Petició [PDF] [452 KB]

Procediments Sistema d'Informació Administrativa

Codi S.I.A.: 220330
Autorització d'actes esportius.

Ajude'ns a millorar. Si ho desitja pot emplenar esta enquesta de qualitat dels nostres servicis.

Información sobre tratamientos de Datos de Carácter Personal

Información básica de Protección de Datos

Responsable del Tratamiento - 1º Nivel
Secretaría de Estado de Industria
Finalidad del Tratamiento

Recopilación de datos a nivel nacional sobre inspecciones, mantenimiento, averías y accidentes de ascensores, considerando lo estipulado en el Real Decreto 355/2024, de 2 de abril, por el que se aprueba la Instrucción Técnica Complementaria ITC AEM 1 «Ascensores». Esta normativa regula la puesta en servicio, modificación, mantenimiento e inspección de los ascensores, además de promover el incremento de la seguridad del parque de ascensores existente. Dichos datos servirán para evaluar la efectividad de las medidas de seguridad implementadas y para identificar áreas de mejora en la legislación, así como en la gestión y operación de los ascensores en todo el territorio nacional.

Base Jurídica del Tratamiento
Real Decreto 355/2024, de 2 de abril, por el que se aprueba la Instrucción Técnica Complementaria ITC AEM 1 «Ascensores», que regula la puesta en servicio, modificación, mantenimiento e inspección de los ascensores, así como el incremento de la seguridad del parque de ascensores existente
Información adicional y derechos
Puede consultar información adicional y sobre el ejercicio de sus derechos en: https://www.mintur.gob.es/es-es/proteccion-datos/